Thursday, September 22, 2011

seafood heaven!


salam sejahtera semua!
aku rasa mcm dah lama blog ni tak di update..maklum lah kami semua student bkn stupid,jadi kami semua busy sangat2 dengan pelajaran kami semua..maklum lah semua nak berjaya..kami sekarang berempat tidak lagi setaraf kerana Zakri telah melanjutkan pelajaran ke tahap ijazah sarjana muda di Universiti M'sia Terengganu.perhhh..yang kami bertiga ni diploma pun tak abis lagi. tapi tak pe...rezeki masing2 kan..insyaallah satu hari nanti kami pun akan mengikut jejak langkah Zakri..puihhh!*jgn nak bajet kau mentor kiteorg lah Zakri.

sebenarnye tu baru intro.,aku sebenarnye nak cite pasal makanan laut.maklumlah aku ni dan rakan2 memang lah kaki makan..kalau jalan2 mesti cari tmpat mkan yg heaven2..hahaha...okay mcm ni ceritanye.aku study kat Unimap(Universiti M'sia Perlis).so aku stay lah kat kuala perlis. kalau dah nama pun kuala perlis mesti lah area dekat2 dengan laut..so mmg kat sini seafood agak heaven lah..hehehe..satu petang tu aku jln2 kat kawasan persisiran pantai kuala perlis ni.jln nak menghala ke Sungai Baru..kalau korang tak tau tnye lah org kampung sini..dieorg mesti tau..tibe aku ternampak satu pondok ala ala mcm gerai lah..aku pun berhenti dah aku telah menjumpai sesuatu yg agak heaven bagi pengemar seafood mcm aku.

yang ni kerang yg biasa dijual kat pasar.tp saiznye lagi besar
menurut si penjual ni nama nya kerang bulu.sebab kat cengkerangnye ada bulu

kerang bulu menjadi pilihan.1kg RM4.setelah di tawar 2kg RM6

besar wooooo!!


setelah di rebus..sedia untuk dimakan


kerang yg telah habis dimakan..hahaha 2kg makan 2org je

macam mana???haeven tak..kerang ni mase masak korang kene masak sampai cengkerangnye terbukak.kalau tak jenohh lah nk membukaknye..aku dah try dah..isi nye agak liat sedikit dari kerang yg size nye kecik..tp puas lahh kalau makan.mase aku masak ni aku rebus je.nak cepat kan..tp kalau bakar.fuhhh..lagi sedap..lagi maniss! hooyehhhhh!. 
okay ar,,tu je laaa entry kali ni..nanti aku akan berusaha lagi cari makanan yg heaven lagi.hehehe..
kat sini aku nak pesan bahawa siapa yg tak makan seafood dan tidak suka kan nya org tu memang sangat rugi gilaa babiii! ok bai!

No comments: