Monday, August 1, 2011

HELLO

Hai rakan rakan semua
assalamualaikum

haha

minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kutil kat kaki ye sebab tiada entry entry menarik yang dipost sepanjang seminggu lebih
jari berapi kitorang semua da terpadam da api nye
semua da kekeringan idea
dan hampir terasa macam nak tutup blog da haha
tapi kepada yang sentiasa bukak blog ni kami mengucapkan ribuan terima kasih!

puasa menjelang tiba,,eh bukan menjelang tiba ,,da tiba da
harini merupakan satu ramadan kalau ikot kalendar islam
jadi kita sebagai umat islam ni wajib menunaikan ibadah puasa yang semua orang dah tahu ianya rukun islam ke3,,

ini entry random

seperti biasa,,bila bulan ramadan menjelang tiba,ada beberapa perkara yang akan terjadi hanya di bulan ini,,bulan laen tak jadi ea,,antaranya

BAZAR RAMADAN
bazar ramadan akan melambak lambak,,dan kebanyakan peniaga nya mestilah dikalangan orang melayu islam,bazar ramadan ni macam pasar malam,,tapi bazar ramadan ni keutamaan dia jual makanan lah kan,,ada ke mana mana bazar ramadan yang jual spender longgok?jual dvd cetak rompak?tak ada kan ,,kalau ada bagitahu aku ea,,

makanan yang popular time time ramadan ni,,misalnya murtabak,,apa yang sedap sangat murtabak ni pon aku tak tahu..bagi yang tak tahu apa itu murtabak ,,murtabak ni macam roti canai,,tapi dalam dia ada isi daging atau ayam da ada bawang,,,dan aku amat tak suke murtabak sebab aku alergi terhadap bawang,,kadang kadang orang jual murtabak ni lebihkan bawang dari daging or ayam,,dan kombinasi antara bawang daging dan roti amatlah tidak menyelerakan untuk aku hehe

makanan lain seperti contoh,,apam balik,,ha dan tak lupa juga roti john!roti john aku boleh makan,,ia nya sedap,,roti yang digoreng disalutkan telur dan beberapa bahan penyedap laen,,kadang kadang ada yang letak sosej,,air pulak yang popular masa bulan pose ni air katira,,air tebu,,air kelapa,,kalau bulan bulan laen,,tengok sebelah mata pon macam tak ingin jee

SETAN KENE IKAT
haha bulan laen setan tak kene ikat,,so bulan ni setan dewa pari pari semua kene ikat,,tak tau la ikat macam mana,,pakai gari ke pakai tali rafia ke,,jangan tanya aku ikat mati ke ikat reben ke ikat simpul pari ke simpul pengakap laut ke tu aku tak tau,,jadi time ni setan setan ni macam rest ar sebulan,,,11 bulan kerja non stop siang dan malam kan,,tak ke mampos kalau tak rehat,,so tuhan ni bagilah dorang cuti sebulan,,rehatkan sengal sengal otot,,urutkan kepala kepala yang pening,,tapi sebulan je r cuti takbole lama lama,,1 syawal da kene punch card balik!kalau macam manusia,,1 mei tu hari buruh kan,,setan,,1 ramadan sampai 1 syawal hari buruh dorang,,cutii lamaaaa,,,jadi kepada yang membe membe dengan setan tu harap besabar,,nanti raya dorang masuk keje balek ea hehe

MASJID MALAM MALAM PENUH
sebab apa penuh,,sebab terawih lah!time time macam ni baru lah nampak muke muke yang tak biasa nampak kat masjid or surau,,bagi yang bebudak pulak,,ini merupakan zaman kegemilangan mereka untuk bermain dengan membe membe,,contoh permainan ialah maen baling baling selipar,,maen nyorok nyorok,,yela time bulan puasa setan da kene ikat,,jadi nak maen nyorok nyorok malam malam da tak takut kene sorok dengan hantu payudara,,permainan laen seperti maen tepok tepok kad,,dan berbagai lagi

lepas tu time imam da rakaat terakhir wah time tu semua tros bekejar duduk kat saf,,buat buat sembahyang,,,,aku pon masa kecik kecik buat jugak benda ni,,maen maen,,lepas tu agak agak da nak bagi salam je,,tros duduk bersimpuh tu,,nanti sambil sambil bapak aku bagi salam,,dia mesti tengok aku ni solat ke tak,,sejuk ati bapak aku sebab dia ingat aku tak macam budak budak laen haha,,,

tapi biasanya penuh time awal awal ramadan je,,nanti da dekat nak raya,,,lengang balik macam biasa,,alasan macam biasa lah preparation nak raya,,haha,,

aku rasa itu je lah aku nak tulis hari ni nanti aku cerita pasal raya pulak!

13 comments:

Nurul Nazwa said...

kau tak makan murtabak eh ? lawak lah kau ni , sedap tauu , terliur pulakk , kau belanja aku wehh , yg kat kg melayu punyaa , fuhh kaw kaw lah murtabak dia , haha biasa lah bulan pose ni masjid penuh jee , yg pasal bazar tuh agak menyakitkan hati laa , sebab yg kapir laknat pun sebok nak beli jugak , grr , damn !

mari sama-sama gila! said...

zakri cakap
aah murtabak tak sedap langsung!hahah jum ar aku blanje bile nak hahaha

Nurul Nazwa said...

zakri ? sape zakri ? haha perasann , kau tuh nazzarul fikri laa

cehh kau ni poyo jee . aku nak ari kamiss , amacam ?

mari sama-sama gila! said...

hahaha nama pena lah ongoi!kat sini kan 4 kepala admin,,jadi kenelah perkenalkan diri haha,,ok set kames!hahah

Nurul Nazwa said...

ahh kau ni , yeye je wehh ,

jap jao , lambat sikit , ongoi apa ?

mari sama-sama gila! said...

ongoi tu ala takda maksud pon,,macam kau la suke sangat cakap badol badol haha

Nurul Nazwa said...

ehhh aku suka cakap badol eh ? tak sedar pulakk , ngee

ehh kau pesal buat word verification ah ? lecehhh dok ,

mari sama-sama gila! said...

word verification apa?komen?mana ada,,

mari sama-sama gila! said...

dah tutup!hehe

Nurul Nazwa said...

ada laa , ni haa , aku dok balas balas ni , satgi kena lah buat word yg depa suruh tuu , taik betuii , pastu asyik salah jee , kat bawah ni haa ,



eyh copppppp dah takde laa , tadi adaaaa . siyess auu , bukan olok2

mari sama-sama gila! said...

hahaha blog kau pon ada!!!!

Nurul Nazwa said...

eh ? tak tauu pun , ngee , sorry

mari sama-sama gila! said...

Harun bersuara
banyaknye komen kat cnie hehe...