Saturday, July 9, 2011

PERKARA RARE (WAYANG)

selasa malam dengan rabu malam aritu gua tengok wayang,,masa selasa gua tengok transformers midnight punye,,overall cite dia ok ok je la,,awek yang ganti megan fox tu pon sedap sedap je lah tak bole lawan megan fox,,ari rabu pulak aku ter tengok cerita monte carlo lakonan selena gomez,,cute memang cute tapii gua tak rasa nak excited pon tengok cite dan akhirnye gua tertido masa klimaks cerita

assalamualaikum good boys and girl sekalian

seperti yang lu orang tahu,,,ada beberapa benda yang biasanye terjadi masa tengok wayang,,kira nye macam da muak ar,,aku try senaraikan ar

1 ;orang yang cakap kuat kuat tak benti dari start wayangg sampai ke parking kereta tak habes habes
2 ;orang beromen(ringan ringan je)
3 ;orang belakang yang suka tendang tendang kerusi
4 ;golongan yang jenis jerit atau ketawa saja saja

jadi seperti yang pernah aku cakap sebelum ni,,kita ni jadi penduduk malaysia ni kite kene jadi kreatif macam orang jepon,,jadi aku akan try senaraikan beberapa perkara rare yang belum pernah orang buat dan aku rasa korang boleh lah mencubanya

1 ;ROMEN
buat pasangan kekasih,,selalu gua nampak dorang ni just ringan ringan and malu malu je nak buat,,da kalau malu malu buat apa nak buat kat wayang an,,da alang alang gua cadangkan lu orang teros ke aktiviti berat,,lu orang mesti dah paham kan,,,setakat tengok couple comolot pelok pelok tangan masuk baju?da bosan da,,kalau gua tengah tengok cerita susuk ke santau ke,,gua pandang kiri tengok kapel tengah doggy,,fuh syiokkkkmaaaa

2.GADOH
ha ni selalunye berkaitan dengan abang abang gangster dan kaki kaki pukul atau bebudak sekolah,,kalau budak sekolah tak puas hati gaduh belakang sekolah,,gaduh kat mcd,,same goes to kaki pukul atau gaduh gangster,,nanti bile gadoh polis datang da chow ada yang tak sempat nak warm up lagi da kene blah,,so gua cadangkan wayang ni lah tempat yang ideal sebab polis tak kacau,,,cuba kalau time tu tengah cerita ongbak ke,,rush hour lepas tu korang gado kaw kaw punye kat depan,,penonton laen mesti teruja sebab ingat korang ni just gimik je,,kalau siap berdarah darah lagi penonton suka,,,kira nye gimik tu berbaloi la dengan harga tiket dorang,,,cuba cuba mesti syiokkkkmaaaa

3.BERNIAGA
gua kadang kadang berasa bosan mengunyah pop corn semasa menonton wayang,,jadi gua cadangkan kepada peniaga pasar malam agar membawa masuk stall stall mereka ke setiap hall bagi memberi perkhidmatan kepada manusia yang bertekak macam gua,,jual la macam mee goreng ke ayam goreng,,nasi lemak kukus,,peh lepas tu bentang tikar buat ala ala piknik sambil tengok cerita harry potter and the deathly hallow part 2,,syiokkk maaaa

4;BIRTHDAY PARTY
yah,,prank kawan korang ajak tengok wayang then tengah syiok layan cite tuh tibe tibe ada suara orang nyanyi datang dari belakang siap bawak kek berlilin,,,lepas tu adegan buat wish sebelum tiup lilin then nyanyi ramai ramai lagu happy birhtday to you then tiup lilin,,ok sumpah rare!takde orang marah,,percaya lah,,mesti syiokkkmaaa...tapi elakkan dari pak serban or makcik tudung labuh or orang yang bajet alim sebab nanti dorang kata tiup lilin kat kek ialah agenda freemasonshit nak jatuhkan umat islam sebab kek tu bulat mcm bulan dan lilin tu mcm cahaya yang menerangi bulan bila kita padamkan lilin maksud kita padamkan cahaya islam sbb bulan is related to islam!kalau ada yang cakap macam ni korang bole angkat jari tengah tunjuk kat muka dia depan depan,,memerangi orang bodoh tak boleh tunjuk ajar ialah HARUS!haha

5 ;MAJLIS KAHWIN
ok ni sumpah rare,,korang pening nak pikir nak sewa dewan nak buat catering bagai,,jalan mudah ialah korang ajak sedara mara kawan jiran korang pegi wayang,,pastikan korang da book semua tiket dalam satu hall,,then buat lah majlis sanding kat situ,,tapi jangan over run masa!pastikan masa tak lebih 2 jam sebab cerita apa apa pon mesti dalam 2 jam gitu je,,oke wat jimat,,buat hari rabu sebab hari rabu tiket murah,,,

gua rasa tu je kot entry gua tok kali ni,,nanti nanti gua sambung

p/s:kalau lu orang rasa gua macam bodo merepek sila bace url blog ini,,gila gilaremaja ye bukan skemaseluargantungremaja ye,,kbai

5 comments:

Ida Rahman said...

hahaha. ta leh blah. ajak skali org jual satay masuk dlm wayang

mari sama-sama gila! said...

telo.yg ni sumpa aku berdekah.kimak kau.hahaha

mari sama-sama gila! said...

hehe thank u ida rahman !
hihi
zakri

mari sama-sama gila! said...

-abg din-
nanti kite cube buat okeyhhhh..aku teringin betul nk tngok yg berat2...syokkkk maaa

mari sama-sama gila! said...

zakri
hekhok!