Thursday, June 23, 2011

alahai bangsaku...........

assalamualaikum..
okay guys! aku nk story sikit tentang kesedihan aku bole jadi kemarahan aku gak terhadap bangsa aku sendiri. aku seorang remaja berbangsa melayu,kawan-kawan aku majoriti melayu,aku mmg bnyak bercampur dengan orang melayu...
dari apa yg aku nampak dan aku sedih tengok bangsa aku sendiri yg alpa dengan kehidupan dunia ni....yg sebok nak cari kesalahan orang,nak menjatuhkan sesama sendiri...apa sial?? come on lah...memang aku ni xde lah sehebat mana dan xde lah sebagos mana..tapi aku nak ckp pasal bende yg datang dari hati aku sendiri laa..pergi mampus laa kalau org lain nak ckp ape..! kau nak dengar,kau dengar, kalau tak nak kau punya pasal! okayy! satu perkara je laa yg aku kurang senang dengan bangsa aku sendiri adalah perangai suka memburuk-burukkan orang..hey bangsat! bialah lah orang tu nak buat apaaaa...! yang kau sebok asal??die tak kacau korang punnn...contoh laa aku nak ckp bende yg aku dah nmpk sendiri kat Facebook..berapa banyak page-page anti tu lah,anti ni lahh..yang paling aku pelik sekali orang main fixie pun nak anti...bialah beroooo...jangan nak fuck-fuck org sangatlah!

next aku nak ckp pasal bangsa kita ni...bilaa bergaduhhhh! fuyoooo....sebut je bergaduh memang heroo lah orang kitaa...maklumlah hang tuah pun kaki berentap..hahaha....bukan ape...kalau bergaduh untuk membela nasib dan menegakkan keadilan tu takpe...ni kan sampai perkara kecik pun  bole buat berparang...nak nak kalau pasal awekkk...haaa....tak bole orang nak usha awek kau tuu...haloo kawan...kalau x bole tngok awek lu simpan dalam kelambu laaa..orang tengok je laaa...bukan raba or romen ngan awek kau..tak luak lah kalau tengokkkk...! ape korang igt zaman sekarang sape kuat dia kat atas ke?? tu zaman kesultanan melayu melaka bole laa,,,zaman sekarang sape berilmu+berkelulusan+bijak kat atas laaa...korang pikir lah sendiri!

haa...ni aku nak cerita pulak pasal gegurl2 melayu kitaaaa plakkk...banyak dah yg terok skang ni..perangai dah mcam laki pun ade dah...pekik2 sana sini,gelak mcam setan.kalau kat fb plak letak gambar sexy2 kan...pastu bile laki komen "euww..seksi nyee" kau pun balas "mane ade..biase jee"hahah..kan bodoh tuuu...nampak sangat cari publisiti murahan..letak gamba seksi-seksi pastu bila laki komen kau menidakkan..bangang gilaa.lain kali reply laa mcm ni "i memang saje letak gambar seksi, nak kasi u all stim,nak kasi u all tngok lurah tetek i,bia u all tau yg i hot+badan sedap."..mcam tu kan sebenarnye niat korang2 yg letak pic sexy2 dalam fb tu kan3???ngaku jee laaaaaaaa.....apelaahhh korang perempuan MELAYU laa..mana adab dan kesantunan korang..ckp je pandai yg melayu kaya dengan adat dan kesopanan..cakap bodoh kang marah! bukan lah korang x bole bersosial, boleh,...tak  salah...memang lah bosan kalau 24/7 dok uma kan???bole tp jangan terlampau bersosial...kalau dah perangai tak beradab sapa seyh nk jadikan bini.??? serius shit aku pun tak nak...aku tak mintak banyak laaa kalau nak ada awek+bini...yg beradab bole hormat orang lain dah laa...pasal rupa paras tipulah kalau xnk yang comel2+ayu2 kan??sume org nak lahh! bukan apa sedap mata memandang..hahahahaha..........

fuhhhhhhh....dah2 laa tu okay..penat laa type panjang...korang jangan pulak ckp aku ni nak mengutuk bangsa sendiri..bukan ape..aku nak membuka minda korang,tengok sendiri apa dah jadi dengan bangsa kita sendiri.. bagi u all yang terasa tu bisalah...dah makan cili memang laa rase pedas..xkan cili nak rasa maca eskem strawberry kan..hahahaha...okayy.. u all.. pape pun aku nk mntak maap kalau entry aku kali menyinggung orang lain..tak de niat dihati..niat sebenarnye  adalah untuk renungan kita bersama sebab aku ni pun xde laa baik sgt...selalu gak buat salah dan silap...manusia memang tak lari dari kesilapan dan kita mesti mencuba untuk memperbetulkan kesilapan yg pernah kita lakukan..okaayyy..chill yawwwwwwww...byeeeeeeeeee...

p/s ; bangsat punya abg zakri ambil my lisa surihani! baby lisa..nanti balik shooting i jemput u okay..pastu kita pergi makan sama2 tauu.pastu kite pergi jalan2 and shooping ok..lebiu laa byyyyyyyy! take care my sweet girl... mmmmmmuuuuuuuuuuaahhhhhhhhhhhhxxxxxxxxxxxxxxxxx!

5 comments:

mari sama-sama gila! said...

zakri skizo cakap
lisa suribunnyhunny aku nye lahhhh abang din!

mari sama-sama gila! said...

abang din - aku pnya lah! dah lama aku syg dia tau!

cik myza said...

haha.bob lepas perasaan ke.da macam versi blog-makan-dalam je.

mari sama-sama gila! said...

tapi abang din dia yang dah lama sayang aku

mari sama-sama gila! said...

Harun bersuara
neh mesti kat page anti fiksi kan saba laa mok ade jugak anti skatebod