Sunday, June 26, 2011

TRENDIOUSNESITA

Assalamualaikum good boy and girls sekalian

weekends minggu ni diisi dengan aktiviti tidak berfaedah iaitu melepak berpeleseran dia bandaraya johor bahru
pelbagai aktiviti dilakukan seperti ke car boot sale yang menjual barang barang perhiasan diri dengan harga murah di dataran johor bahru,,ia demeriahkan lagi dengan acara freestyle fixie,,melihat pelbagai skill peserta membuatkan kami kagum dengan kredibiliti mereka,,disana kami bertemu dua orang lagi iaitu nyet dan buah hati nye ejah,,selepas itu kami bertolak ke tempat tumpuan ramai iaitu city square,,berjumpa empat lagi rakan iaitu sutut your wani totty dan usop,,maafkan saya 5 orang sebenarnye,,berjalan mencucikan mata dan menghusya awek awek bandar metropolis,,pelbagai gelagat manusia dapat dilihat disini,,dari segi pergaulan,,pemakaian,,pemakanan,,dan perangai,,,

intro panjang sikit

sebenarnye aku suke tengok perubahan trend ni,,,aku suke jalan jalan tengok orang,,,trend fashion di malaysia cepat berubah mengikut peredaran masa,,,aku pon umur baru nak cecah 20 kan,,,jadi kali ni aku nak ungkapkan trend trend yang dapat aku analisa lah sepanjang aku hidup ni,,,kalau trend dulu dulu tu aku tak tahu so aku tak cerita lah

kalau dulu dalam masa umur aku setahun sampai umur aku 12 tahun kot,,trend pemakaian ni ikot fahaman atau ideologi atau muzik yang diminati,,,seperti hip hop,rock,skinhead,,punk,,nazi,,dan byk lagi lah,,,kalau kita tgk seseorang tu kita mesti tahu apa yang diminati nye,,kat bawah ni aku sertakan gambar mesti korang tahu style apa dia ikot






dah,,,tipu lah awak ni tak tahu apa style dorang kan,,tapi ble pikir balek zaman dulu punye fashionista lagi berakal lah dari sekarang,,bile tgk fashion skang tah la,,,kemeja kotak kotak tuck in,,skang t shirt pon orang tuck in,,,kene kat pemakai semart lah ia,,kalau tak maki yang kena nanti haha,,and tak lupe juga dulu ada pernah orang ngarok pakai baju tulisan `saya sayang mak awak` `pakcik awak kawan baek saya` `awek awak tu sayang saya` kelakar lah ye baju baju tu lepas tu bila orang usha kau je kau rasa kau gerek gila padahal orang nak bace tulisan kat baju kau tu,,,knapa takda baju yang tulis `baju ini kepunyaan arwah ripin yang ninggal dalam eksiden bas dengan lori di kilometer tiga puluh dua akibat kegagalan pemandu bas mengawal bas yang hilang kawalan akibat tayar belah kirinya pecah secara tiba tiba,seramai 32 orang selamat manakala 6 orang lagi cedera ringan dan seorang ditemui maut`,,,,fuh rare sial baju tu ,,,

aku pulak jenis yang tak suka nak ikot ikot trend ni,,,kemana mana aku cukup simple,,,t shirt sluar jeans dgn kasut takpon selipa,,,and aku tak rasa perlu nak pakai baju jenama mahal mahal gila babi,,ni cukup la dgn printed tees dua rm30,,,asalkan tutup aurat dah cukup,,,eksesori yg aku ada cuma lah cermin mata aje,,aku bukanlah kedekut tapi aku rasa tak perlu duit aku habis kat pakaian pada aku pakai apa sama je,,,simple simple sudahhh,,,,baik duit tu aku buat isi minyak je,,,bole jalan ari ari,,bole lepak ari ari,,bygkan sehelai baju calvin klein harganye rm160,,,dgn duit rm 160 tu,,,kalau digunakan untuk sel bahan api dan air minuman dan rokok,,,brape lama tahannya kan?

and aku sangat beruntung dapat awek yang juga cukup simple orang nye,,my lisa suribunnyhunny,,,

simple kan macam saya,,,
orang kalau lawa/hensem,,,pakai karung guni pon masih lawa,,tapi kalau benyai pakai macam mana pon tetap tak nampak hensem

oke lah itu je idea untuk hari ni babai semua chow chaloo

p/s,,,lepas ni abang din ringgo  mesti nak jeles ni sial betol lah,,,gmba tu dia mms tadi eh din ringgo!jangan jeles abang din ringgo

1 comment:

mari sama-sama gila! said...

damn! curi baby saya lagi! abg din ckp