Thursday, June 30, 2011

Disukai Ramai!

aku nk mulakan entry dengan 2 baris pantun...

anak dara tercekik halkum,
assalamualaikum..............

okay.! arini aku nak buat review sikit pasal bende yg masuk ke dalam perut dan keluar menjadi taik.!hahaha,..selekeh kan?? pegi mampos! bende yg aku maksudkan adalah caa wau nun dal wau lam..sape yg bengap sangat jawi pergi lah belajar okay..!

cendol ni sgt sedap..sapa yg tak suka mmg rugi gilaaa...kiteorg berempat mmg suka cendol ni, walaupun dulu si Awang Trasher ni tak berapa gemar dengan cendol tp aku dah berjaya mempengaruhi die....dan skang die pun layan cendol mcam aku..,, okay ini dia resipi cendol yg aku nk berkongsi dengan korang sume.,,,...

bahan-bahannye ;-

1- cendol (korang boleh dptkan yg dah siap pack,cari je kat kedai)
2-santan
3-gula melaka
4-garam

cara-caranya

1- masak santan kemudian campurkan sedikit garam dan air sedikit,,kalau nak sedap air jangan bubuh banyak2..

2-cairkan gula melaka

3- masukkan cendol kedalam santan yg telah di campur dengan garam.*air cendol td di tos terlebih dahulu

4- dan akhir sekali campur gula melaka dan ais kedalam santan berserta cendol tadi..

maka terhasillahhhhh............


kalau nak lagi sedap tambah pulut dan kacang merahhhhhhhhhh...ikutlah tekak masing2...

lagi satu kalau korang nk tau satu port yg cendol terbaik kat JB ialah dekat Taman Suria, sebelah surau taman suria, betul2 sebelah giant or dulunye Extra...memang terbaik..! aku ngn member selalu gak layan cendol kat situuu.....selain cendol ade gak jual kuih muih,nasi bungkus,roti canai,murtabak..sekali aku datang tak sah klau tak pekena cendol 2 atau lebih..HAHAHA..gila cendol laa katakan...

okay..itu jelah review aku hari ni..harap korang dpt mencuba dan dpt memberi manfaan kepada semua blog reader..!

aku akhiri dengan serangkap pantun..

dua tiga kucing berlari,
bialah la die nk berlari,
mak leha kencing manis,
teruk lagi si bidin kencing berdiri.

p/s hari ni hari yg paling bahagia sebab my lisa surihani dia kiss pipi saya tadi mase saya hantar die balik rumah lepas kiteorg date...syg u laa muchuk <3

4 comments:

mari sama-sama gila! said...

untunglah aku da clash dengan dia
skizo ckap

fyza d' fieza said...

macam sedap je cendol tuhh.. hehehe =)

mari sama-sama gila! said...

Harun cakap
cmne kau buat kat casa xsedap puihhhhh...

mari sama-sama gila! said...

itu sume salah kadok! die yg ckp mcm tu...abg din ckp