Wednesday, June 22, 2011

typische malaiische Paare

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

semenjak dua menjak terjadi satu  kegilaan berlaku untuk mempelajari bahasa german dan french,,,
bahasa arab?
oh sori aku da gagal arab time spm
abes da gagal takkan tak nak belajar lagi?
sbb aku da putus asa dgn bahasa arab susah gila!
tapi bero bahasa arab bahasa syurga!belajar lah
apa point kau ni,,abes mat salleh islam yang tak belajar arab nnt masuk syurga dia x bole nak berborak ke dengan ahli syurga laen?hadoi

haha menyimpang oke lah maksud tajuk ialah typical malay couples,,,

apa yang kita lihat zaman pasca merdeka ni jika dilihat di mana mana shopping complex ialah pasangan bercinta berpegangan tangan merpati sejoli pinang dibelah dua dan apa apa lagi lah ayat puitis siplis ni,,
well aku tak ada masalah bagi orang nak berkapel ni dan aku bukan lah golongan yang bersetuju dengan `say no to couples``anti couples``no to couple,yes to nikah` and what so ever bullshit lah,,,and aku bukan jugak golongan yang alim nak nasihat bagi surah dan hadis tak bole bercouple,,ini ialam lumrah dan fitrah manusia lah nak bercouple ,,couple ni macam fikrah dunia lah pandangan aku ,,,kau nak ke tros tak kenal tibe tibe kawen and ada empat belas anak?bercouple ni samalah fungsi macam kau ,,
meneran sebelum berak,,
romen tanpa bj,lp,strippin and macam macam lah


tapi kadang kadang orang bercouple mcm dah jadi trend,,,orang couple kau pon sebok nak couple,,,konon tak nak ketinggalan zaman ,,,and kepada yang bodoh gila tu pegi gelarkan orang tak kapel sebagai looser,,,haha bodoh ayam,,,it depend la pendirian masing masing nak bercinta ke tak an,,,couple ni is a bit of sharing,,,tak bole sorang sorang konker,,,,,dia kene ada permainan tarik menarik,,,kalau lelaki tarik perempuan tolak,,kalau laki tolak perempuan kene tarik,,baru shuweeeeetttt

tapi couple melayu ni suka buat bnda yang sama dan membosankan,,,first yang aku nampak tempat dating,,tempat dating mestilah shopping mall,,tgk wayang cerita cinta dan romen dalam wayang,,pastu pegi la pusing pusing makan baskin robbin,,,amek gmba,,,lepak starbuck,,,amek gmba,,,lepak mcd,,,amek gmba,,,lepak nando,,amek gmba botol sos,,,lepak tgi fridays,,amek gmba kat depan kedai,,,pastu upload kat facebook nama album mestilah aku n my lurve,,cayang ketat ketat ,,,,jubure!lepas tu mesti dihujani komen bangsat `sweet cangat la korang`,,`hope berkekalan`.,,`u re both cute and meant to be each others la` bodo ayam semua haha,tak ke semua tu orang da buat and da bosan la tak rare

kalau aku lah kan,,,date tempat yang rare,,,pergi library,,bukan dok ujung ujung pastu beromen,,,pegi lib cari buku falsafah dan ideologi ke,,sama sama berilmu,,lepastu bincang la hal hal isu isu dunia ,,,tapak projek lynas ke,,,bual pasal kemajuan mendadak negara china dek kerana kos buruh yang murah dan jurang perbezaan ekonomi dorang dan cara mengatasi ke,,bual hak hak pelajar ke sbg contoh rusuhan pelajar di england yang merusuh sebab kenaikan harga yuran pastu orang parlimen dia dedor dgn suara pelajar tau,,ini tak bual gosip sekolah,,,cite awek kilang usha usha la,,,barulah nanti anak yang korang hasilkan tu berilmu

takpon time date pegi pasar,,tgk harga ngan jenis ikan ayam daging sayur barulah boleh merancang ekonomi rumahtangga nanti,,,sweet siak tgk couple pegang tangan jalan kat pasar,,,RARE!

next is couple melayu ni mesti nak kontrol each others,,haha kau belum kahwin tahu so apa hak nak kontrol satu sama lain,,bila kapel je 2 minit skali kene update current activity kau apa kejadah,,mana freedom kau sebagai manusia >?lagi satu benda yang akan dilakukan ialah tuka sim,,,check inbox bila ketemu,,,apa sial,,,love is about trusting each other,,,kalau kau tak trust pasangan kau sampai semua bnda kau nak kontrol baek clash je lah,,haha

lagi satu bnda tak boleh belah ni apabila laki or perempuan tu nak cuba ubah pasangan dorang,,dari merokok ke tak merokok,,,dari freehair ke bertudung,,,kalau kau tak puas hati dgn pasangan kau sampai nak ubah ubah apasal kau pilih dia ?haha,,,

and kepada kaum wanita,,,apa pasal bila date,,kalau laki tu jeling awek pakai seksi,,or tgk awek awek laen kau nak marah>?apakata kau jadikan tu sbg satu cabaran tok kau jadi lebih gerek dari sekarang,,,supaya boyfren kau tak tgk orang laen and tgk kau 24/7 haha,,,,and kalau pakwe kau suke tgk perempuan seksi,,,biarkan,,itu bermaksud boyfren korang ialah lelaki normal yang suka tengok aurat perempuan,,haha!so korang tak perlu risau boyfren korg gay,,,tapi kalau tgl boyfren uh suka usha laki pakai siap suwit suwitt ,,,beware,,,sudah sampai masanya

and kebanyakan lelaki melayu ni sumpah tak romantik,,,suka sangat belanja makan kat restoren mahal,,,tak romantik gila babi kau igt mcm dalam filem tu candlelight dinner lah apa lah da bnda tu semua membosankan,,,apakata kalau nak ajak makan buat kt rumah sndri,,,korang memasak sendiri,,ya lelaki masak,,,sumpah kalau time bercinta bila lelaki masakkan perempuan memang konfirm cair lah awek tu and peratus cinta tu akan naek berganda ganda ting ting ting,,,

next is lelaki melayu ni tak creative,,,asal couple je suke request suro awek dengar lagu lagu yang ala ala sweet gitu pastu cakap ini lagu kita lah bagai,,,bila clash lagu tu kuar kat  radio haa amek kau punah hati mengenang cinta luka,,,apakata bagi lelaki lepas masakkan awek korang makanan,,,tulis puisi!pehhhh keras macam mana pon hati perempuan mesti luluh punya lah sumpah tak tipu,,,tak reti tulis puisi,,,maenkan lagu tok dia,,,oke ni aku pernah buat kat ex aku yang ke 3 haha,,,masa bday dia aku maen lagu happy birthday and lagu dealova,,,romantik tak?grunge grunge jugak dengan perempuan kene romantik kadang kadang,,haha
tapi tu kisah lama haha

ingat kata kata aku tadi jiwang boleh jangan selalu,,,jiwang all the time akan menghasilkan result iaitu meluat,,,so the hyphothesis is,,,jiwang kadang kadang akan membuatkan hati kekasih melayang dia awanan,,jiwang setiap masa akan membuatkan hati kekasih meluat

dah nak habes tau entri ni

pada aku bercouple ni bukanlah satu kemestian dan bukan juga larangan,,,terpulang masing masing nak mengaplikasi cara yang bagaimana,,,nak tau tak?

TRUE LOVE IS WHEN YOU FIND SOMEONE THAT IS PERFECTLY FOR YOU WITH NO REASON AT ALL 




ye anda akan secara automatik nya akan suka kat seseorang secara tiba tiba tanpa sebab ,,,yaa tanpa sebab,,,bukan sebab muka dia mcm fazura,,bkn sbb body dia macam kim kardashian,,ataupon bulu mata macam rozita,,,bkan sbb dia cute mcm nora danish,,bukan sbb suara macam mariah carey,,,bukan bukan bukan,,ia datang dari hati yang kudus ni secara tiba tiba

macam saya and my yayang lisa suribunnyhunny,,,hehe

oke lah sekian serangkap dua puisi

wajahmu dimindaku,
tiap hari tiap waktu
menatap gambarmu tak pernah jemu,
tak berjumpa hidup tak menentu,
makan tak lalu,,
bila bersamamu,,
kopi pahit rasa madu,

apa janjimu aku lunaskan,,
apa pintamu aku tunaikan,,
tersentuh hati aku pujukkan,,
terluka hati aku balutkan,,
walau diri terasa pedih,,
asalkan dirimu tidak bersedih,,

berjanji setia ke akhir hayat,
walau badan menjadi mayat,
aku pegang kata mu itu,,
kalau ku tahu ianya palsu,,
mungkin tidak aku menunggumu,,

3bulan tiada berita,,
aku menunggu sungguh tersiksa,,
rupa rupanya pengganti tersedia,,
lafaz perpisahan dinanti tiba
sedihnya hati aku yang rasa
terasa diri diperguna

tiada guna berkata kesat,,
tiada guna memaki hamun,,

hidup masih perlu diteruskan,,
pegang prinsip jilat ludah sendiri tidak akan ku lakukan,,
hati yang punah tiada ubatan,,
sendiri tangguh kepedihan,,

sekian







          


4 comments:

cik myza said...

sedap seyh kaw punye puisi. a samad said broo. haha

mari sama-sama gila! said...

zakri skizo cakap
aku ni orang puitis sebenanye

Nurul Nazwa said...

hahahaha entry ni sgt best dokk

mari sama-sama gila! said...

hehehe yelatu wawa