Monday, June 27, 2011

RANDOM

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

harini ahad,,sepatutnya hari minggu begini diidamkan oleh semua manusia untuk ber enjoy ber joli dan ber suka ria tapi tidak kepada aku,,aku paling bosan bila hari ahad,,hari yang mana shopping complex penoh,,hari yang digunakan untuk keluarga membawa anak anak ke taman tema,,taman permainan,,hari yang digunakan untuk pasangan bercinta berendut merendek berlendir beromen di taman taman rekreasi,,hari yang ramai budak sekolah berpeleseran di pusat membeli belah,,,aku sumpah tak suka dan tak selesa berada kat tempat yang ramai sangat orang,kalau nak diikotkan scientific nye,,pusat membeli belah ni kualiti udaranya sangat teruk,,maka kandungan oksigen juga amatlah sedikit dan majoritinye ada karbon monoksaid,,naiterojen,,karbon dai ok said dan gas gas lengai,,jadi dengan pengunjung yang ramai,,,maka oksigen yang ada sebenarnya tidak mencukupi untuk semua orang,,jadi itu lah faktor atau punca yang utama,,

yang kedua pula,,akibat dari ramai manusia dan perebutan mendapatkan oksigen,,apabila oksigen ini masuk ke dalam badan dan ditukarkan kepada bentuk yang lebih mudah iaitu tenaga,,ia mesti ditukarkan kepada jisim yang laen iaitu karbon dai ok si da,,,tidakkah korang tahu ada pepatah dari seorang idealis pemikir barat yang berkata,,whatever goes in ,,goes out,,,yaaaa ingat quotes ni,,,sebagai contoh,,,anda makan nasi,,cekodok,,,epok epok,,keropok lekor,,dan berbagai lagi,,ia semua akan keluar dalam bentuk yang lebih mudah iaitu tahi,,,anda minum mirinda,,air masak,,air tebu,,barbican waima chivas wiski martini tequilla sekalipon,,ia akan keluar juga menjadi air kencing,,,contoh terakhir adalah,,,sperm yang masuk ke dalam rahim wanita juga akan keluar sebagai bayi,,,berbalik kepada point tadi,,apabila manusia membebaskan gas karbon dai ok said,,,kadar kemajoritian karbon dai ok said ini akan meningkat,,justeru itu ia akan menyukarkan proses pernafasan kerana seperti yang kita tahu bandar bandar di malaysia ini amatlah kurang teknologi hijau nya berbanding jepon,,,gas karbon dai ok said ini dapat ditukar gantikan semula kepada oksigen menggunakan pokok dalam proses fotosintesis,,,ye anak anak semua sebut,,,fotosintesis,,,,

yang ketiga,,seperti yang kita tahu,,bumi ini sudah lanjut usianye,,,jika manusia berumur 70 berbongkok tiga,,,bumi ini yang berumur ratusan ribu tahun ini tah bongkok 666darab sepuluh kuasa 666 agaknye,,kenapa saya menggunakan 666,,,sebab saya rasa nombor ini cantikk,,,jika anda ingin mengatakan 666 itu kesyaitanan,,,tunjuk kebuktian dan kesahihannye,,,bumi juga sedang mengalami pemanasan global dan antara penyebab utama pemanasan global gas rumah hijau,,,gas rumah hijau tidak sama dengan gas ketawa waima gas memasak,,gas rumah hijau ini memerangkap kepanasan cahaya matahari dari keluar ke bumi,,,justeru kepanasan bumi meningkat,,,dan akibatnye,,kami penduduk di negara beriklim lembab dan panas sepanjang tahun ini,,akan mudah berpeluh peluh di siang hari,,,maka apabila berada di tempat yang sesak manusia ini,,,badan manusia akan bertindak menyejukkan badan dengan mengeluarkan air yang berada di dalam badan dalam bentuk peluh,,kandungan peluh ialah garam mineral,,air,,urea,,,urea juga berada didalam air kencing,,peluh ini akan menjadi busuk jika berada di tempat yang terlipat seperti ketiak,,celah buntut,,celah peha,,jadi kadang kadang ia amat tidak menyelesakan saya kerana saya risau akan berbau tidak menyenangkan,,dan juga saya akan berasa tidak senang dengan bau bau tengik dan hamis yang datangnya bukan dari saya,,tapi dari orang lain

dan seterusnya saya hendak bercerita tentang kemalasan

aku sebagai seorang lelaki haruslah memiliki sifat malas,,,lelaki yang tidak malas adalah lelaki yang tidak cool,,,kemalasan aku antaranya ialah malas mengemas bilikk,,,bilik aku tidak lah bersepah baju bersusun dan disusun di dalam gerobok,,selua selua jeans digantung di belakang pintu,,yang aku malas ialah membawa seluar dalam mahupun boxer ke tempat penyucian iaitu meletakkan di bakul baju kotor untuk dibasuh,,,aku rasa macam berat je tangan nak angkat bnda tu,,kadang kadang rasa jijik padahal barang sendiri,,sehinggakan kadang kadang ada di antaranya sudah berusia 4 ke 5 hari,,aku tidak gemar tidur diatas katil,,,aku menurunkan tilam ke lantai,,aku juga tidak gemar on9 sambil duduk,,jadi aku on9 sambil berbaring sambil memakan snek snek coklat ,,,jadi aku tidak suka untuk mengemas nye semula di siang hari,,,malas sebab jika saya meletakkan semua bnda di tempat nya semula,,,pada waktu malam saya akan menurunkan semua bnda di lantai,,,nampak ketidak efisienan penggunaan tenaga,,jika dilakukan maka terbazirlah tenaga saya bagi melakukan perkara yang sia sia,,tuhan juga tidak suka manusia yang suka berbazir

kadang kadang kemalasan yang paling aku lakukan (eh malas yang dilakukan?) ialah
aku malam tadi tido lambat so for sure bangun lambat,,bangun dalam pukul 12 tengahari pegi tndas kencing,,buang tahi mata,,basuh muka,,dah nampak mcm orang da mandi,,turun bawah nak sarapan,,tgk tgk kereta tak ada,,moto bapak aku tak ada,,oh aku sorang kat rumah,,aku pon tgk tudung saji ouh ada makanan,,amek nasi letak kat pinggan,,amek kuah amek lauk amek amek amek,,,aku juga tak suka makan kat meja makan,,aku suka makan kat depan tv,,,da ready semua bnda aku letak depan tv,,,nak on tv tapi takde remote,,,ni da ganggu spoil sarapan aku ni,,,mmg spoil,,,aku duduk termenung tengok kat mana remote tu,,,malas nak bangun,,,dengan harapan kalau aku nampak remote tuh,,,dengan tak paya berganjak aku dpat menggunakan kuasa psikik aku lalu remote terbang menghampiri aku wahhhhhhhhhhhhh fiksyen sungguh,,,
tak dapaat dilihat dengan mata kasar,,ini tak bole jadi,,aku pon memulakan eksplorasi mencari remote tv,,dimulakan di bahagian bawah rumah,,,lalu ke atas rumah,,tidak dijumpai,,,peluh jantan sudah mula menampakkan wajah ,,,aku da geram nii,,,aku pon mendail nombor los dan faun,,,
tipu (gaya harun misfits)
aku pon mendail nombor ibuku dan bertanya siapa yang terakhir menggunakan remote itu,,mak aku cakap adik tutup tv pastu dia campak remote kat kusyen,,,lah sial betol rupenye remote kat tempat aku duduk tadii cume terselit,,,da bazir tenaga,,lalu aku pon menekan punat on dan sarapan sambil menonton televisyen
sejenak aku berfikir
mungkinkah dekoder astro tu bermonolog
(woi manusia bodoh berlari lari cari remote aku kan ada butang on siall,,,jalan la sikit,,sanggup kau cari remote)
mungkin mungkin mungkin

tipu (gaya harun misfits)

p/s,,my muchuk tak text pon arini sebab semalam dia merajuk i tido awal dia tak bagitahu dia,,dia takdapat wish gudnite kat i,,,sory muchuxk nanti i blanje tutti frutti eh,,,

1 comment:

mari sama-sama gila! said...

Harun bersuara
hidup kau seperti tiada makna...